Ändrade planer

Hej! Ändrade planer.
Jag jenny kommer vara hemma idag och imorgon. Jag behövde ej gå till jobbet. Men jag är fortfarande borta på fredag. :)


Jenny Snowhill kör solo..

Hej!... denna tiden kom fortare än jag skulle tro.
Jag Jenny Snowhill kommer köra solo igen.
 
Diamond bubbles company är nu endast mitt ännu en gång. Och jag kommer driva klubben tills jag hittar den rätta.
Jag trodde inte April skulle lämna nu,men men. 
Vi kommer såklart sakna April men vi är även glada att hon gjorde hon kände var rätt. April är alltid välkommen tillbaka till familjen när som. 
 
(Obs- anledningen till att så många är mästare är för att alla som deltog igår(måndag) vann.)
 
Men om jag har er medlemmar så kommer vi klara oss länge!
 
Älskar er <3

Jenny Snowhill

HALLÅJ! 
Jo..
 
jag kommerinte kunna vara inne onsdag efter 15 eller torsdag före 17. För jag jobbar :)
Sedan kommer ja inte kunna vara inne fredag kväll. 
Så, jag frågade mina små änglar i klubben och några av dem ställde upp. :D
 
På onsdagen kommer 
Sara Starwater och Lisa Starson att hålla aktiviteten! :D 
ni gör som ni vill men följ schemat. :) 
På fredagen kommer
Brooke Highland,Moa Northside och Juni Rainforce ta hand om aktiveten :D
Även ni bör följa schemat men eftersom ni bara har disco kväll så får ni GÄRNA lägga till något mer som ni tycker är kul.:)
 
Annars kommer jag att vara närvarande hela tiden! :)
Kontaktbar med. 
Jag kan ju passa på att säga att jag skaffat ett skype konto för sso. :)
För många frågar om skype och min irl skype är mer för mina vänner utanför datorn. Vissa har redan min IRL skype och dem kommer kunna nå mig lite närsom .. så ja är inloggad på skype via min mobil (endast irl skype)
Medans  min sso skype är jag endast inloggad via datorn. 
Mitt skypenamn är Jennysnowhill
för er som är intresserade. Jag är ALLTID inloggad på  skype via datorn men om jag inte svarar så gör jag ju något annat. (:
Ja kommer svara förr eller senare. :)
 
 

Mötet idag (28/10)

Hej! Jag förvarnar er om att mötet kanske inte blir av idag. Pga gäster men som sagt har vi schema klart så. Rensning av medlemmar sker senare!
Ha det bra :)
Kram jenny.


Schema för spökveckan v44

BUUUH..hehe ;) ja..vi ska som sagt ha halloween tema under nästa vecka. :D 
Ska bli kul.
 
Schema för hela veckan ser ut såhär
 
Måndag - Vi startar veckan med halloween outfits utställning. 
Klockan 19 kommer vi samlas vid Doyles kyrka och jag hoppas ni valt ut era kostymer för veckan då! :)
Vi avslutar aktiviten när vi dragit en vinnare. Vinnaren får mästarskap/erfaren ryttare fram till lördag denna vecka.
 
Tisdag - Vi ska gå bus eller godis mina vänner! :) 
Vi kommer att rida runt troligen hela jorvik och fråga folk om bus eller godis, knacka dörr,busa och massa mer!
Vi samlas i moorland klockan 20 och avslutar när vi inte orkar mer. 
 
*(Jenny borta söker assistent om april inte är närvarande hör av dig onsdagen 31/10))
Onsdag - Spökvandring..  Vi ska rida/gå runt i vissa delar av jorvik och skrämma folk! 
Vi samlas i steves paddock 21.00
 
Torsdag - Övernattning vart kommer vi bestämma den dagen. Vi samlas kl 21 i övergivna bondgården. 
Vi ska rida runt och ha kul,massa spökhistorier kommer och vi ska såklart skrämma folk åter igen 8D
 
* (jenny borta söker assistent om april inte är närvarande hör av dig(fredagen 2/11))
Fredag - Spökdisco. Klockan 20.00 
 
Lördag - Hemligt event ;).. halloween relaterat och fina priser.
 
Söndag - Spökdressyr (alltså ha på er halloween kläder) vi kommer ha dressyren precis efter mötet så vi säger 16 och möte som vanligt i övergivna bondgården klockan 15.00
 
Jag jenny vet redan nu att jag inte kommer kunna vara närvarande på vissa saker. Och dem sakerna är markerad med '' *  ''i början.  Och ja..skrev dit nu att ja kommer vara borta så att haha xD
Hör av er ifall ni vill ta över ledarrollen för den stunden! :) 
 
Ni får ursäkta denna hemska kvalitet på bilden och att man  ser ena kanten av dator skärmen. Mitt redigeringsprogram vägrade att spara min bild och jag orkade inte göra om den. Så ja fick göra det bästa av situtionen att ta kort med mobilen då varken fraps eller print screen funkade.
Jag kommer såklart byta ut den till den riktigta så fort jag orkar göra om bilden så den kan sparas. 
 
 

Lördagens hemliga event.

Hej!, jag vet att jag inte lade upp något schema osv. Men det var för att lektioner istället kom upp på medlems bloggen (dbcblogg.blog.se). Jag tänkte på detta innan jag somnade och kom fram till att det kan vara något bra! 
eller ja,iallafall roligt för oss alla. 
Temat för dagens event är vänskap!
 
Vi samlas vid Nilmers högland (där cirkus vagnen är osv)
Eftersom det är vänskaps tema så tänkte jag att vi ska lära känna varandra bättre!
Ni som känner att ni vill berätta om er själva osv ta med er en picknik korg och bestäm vart ni vill picknika.
När ni satt upp eran korg kommer ni få berätta om er själva och när ni är klara får vi fråga frågor om vi har några.
Vill ni inte berätta om er själva kan ni bara följa med. :)
När alla har berättat klart kommer ni få dela in er i grupper max 3 i varje grupp.
Ni ska sedan komma på en liten dikt eller ja.. något fint som har med vänskapen att göra
det behöver inte vara långt eller så. Men minst en mening och kanske lite rim i det. :)
Citat går också bra eller ordspråk. :)
 
detta är ett citat
Alla världens storheter väger inte upp en vän.
 
Om ni är 2 i gruppen ska ni komma fram till 2st citat,meningar eller ordspråk.
Är ni 3 i gruppen är de 3citat,meningar eller ordspråk. :)
Ni får såklart blanda osv. Men om ni inte vill göra 2 eller 3 saker så kan ni skriva en lite längre text. 
Alla ska vara delaktiga i detta. :)
När ni är klara med det så mejlar ni dem till mig (Jenny Snowhill) och komihåg att skriva ALLA deltagares namn i eran grupp.
Jag kommer samma dag sitta och pyssla ihop en bild med alla era vänskaps saker och såklart era namn vid era ord.
 
Detta är lite annorlunda event än vi brukar ha men detta vore kul att testa!
 
 
Klä er gärna i det ni älskar.
Vi samlas vid Nilmes högland (cikrus vagnen) Klockan 18.00
 
GLÖM INTE PICKNIK KORG. :)
Mvh Jenny och April!

DET ENORMA EVENTET

Hej, redan nu på fredag 18 oktober startar evenet för DBC igång.
Det är en liten cup ;)
 
Fredag klockan börjar första dagen på cupen och finalen är klockan på söndag.
Cupen går till såhär.
3dar 3tävlingar 1 vinnare.
 
Första dagen får alla vara med och tävla.
Kommer det ca 20 till evenet går 10 vidare till dag 2.
Efter dag 2 går bara 5st vidare. 
Men kommer det 50st så kommer 25st gå vidare men fortfarande bara 5 till finalen. :)
 
Det går till såhär att du ska få bästa möjliga tid på rekord tavlan.
Man får 3st chanser att starta om en tävling.
Bästa tiden är den som kommer användas.
Dag 1 (fredag) är det nämligen Firgroves super svåra skogsbana framlänges(eller vad det heter)
Vi möts vid Minka och förbereder oss för match.
Klockan 17
 
Dag 2(lördag) är det match vid Valedale sjön. 
Klockan 17
 
Dag 3(söndag) är det match vid *trumvirvel' HEHE.. KANINRACET
Det kommer inte vara lätt men all lycka till er deltagare!

Klockan 17
 
___________________________________________________________
MEN.
Vi tänkte också ut att alla kommer ju inte komma vidare till Lördagen och Lördagen ,är våran egentliga gemensamma event dag!
Så,jag och april tänkte ut en Jorviks snabbast runt dag. 
Alla möts vid Moorland redo för start. 
Vi kommer behöva 4st medhjälpare denna dag. 
Vi kommer att stå i alla fyra stall och ge er utmaningar.
Te.x
Ni hittar April i Fort pinta och eran utmaning i Fort pinta är fem varv runt dans golvet. 
Efter dessa 5 varv kommer ni att få springa vidare till ett annat stall där en ny utmaning väntar.
NI FÅR INTE RINGA HEM ELLER TA TRANSPORT.
 Kartan ser ut såhär
 
 
Moorland>Fort Pinta>Firgrove>Valedale>Steves Gård>Vingården>Moorland
 
 
Försten tillbaka till Moorland är vinnaren och vinner 1 veckas mästarskap OCH 100 starcoins. 
Vinsterna för cupen är 2 veckors mästarskap OCH 100 starcoins.
 
För jorvikrunt samlas vi i Moorlands kavalettin klockan 18.10 (troligen är cup 2 färdig då)
 
 
Bilder för event kommer!
 
Har du funderingar så kommentera eller kontakta oss via starstable!
 
Lycka till!
 
 
 
 

Skilda föräldrar och dator problem

Hej!,vi kommer ju behöva rensa minst 5st medlemmar varje lördag/söndag. 
Vi går först och främst på hel heten av din tid i klubben,om det inte funkar tar man bara senaste veckan. 
Där kommer det stora problemet. Vissa har skilda föräldrar och kan bara vara inne på sso varannan vecka. 
Detta inlägg är då väldigt viktigt att NI som har detta problem KOMMENTERA med ditt sso namn för att jag och april ska ha hänsyn till er och inte kika er ifall ni vart hos mamma/pappa och inte kunnat spela. Kommentera då (som ja sa nyss) med erat namn OCH om du är borta ojämna veckor eller jämna. :)
Detta är mycket viktigt inlägg, iallafall för er som inte vill bli utslängda för att ni inte haft tillgång till sso. 
Samma sak med ALLA andra. Har ni problem med att logga in på sso. Kommentera då ett valfrit inlägg på denna blogg för jag kollar alltid igenom alla kommentarer innan ja kikar för att veta vilka som sagt till om problem. 
Skulle det vara så att hela din dator har problem och du inte har tillgång till att kommentera heller så får ni helt enkelt säga till sedan på sso ifall ni blivit utslängda att ni haft problem med datorn osv. Men tyvärr kan jag inte ta in er direkt utan ni måste ställa er i kö. :)
 
Några frågor angående detta?
Lämna en kommentar :) 
 
Mvh Jenny & April!

SCHEMA #42

Det blir en ännu power-week denna vecka och såhär ser följande veckan ut!
 
Måndag - Western klockan 18 i Ridhuset Andrea Friendforest är ledare
 
Tisdag - Laghoppning(regler tar vi då) Para gärna ihop er två och två! :) (misstolkas inte)
klockan 17 i RH :)
jenny snowhill är ledare
Onsdag - Kalas firande för andrea friendforce klockan 15.30
andrea firendforest är ledare
 
Torsdag - Ridtur GÅD-FG/VD Joline Riverdawn är ledare. 
Ni som inte kan gå till gåd väntar vid RH :) Klockan 18.00 samling i GÅD hos borgmästaren
 
Fredag - DBC tar över discot ännu en gång klockan 20.30 med daisy goldstar som ledare!
 
 
 

Schemat vecka 41

Hej,förlåt för att schemat inte dök upp igår hade ingen tillgång till min mammas dator (min funkar endast för att spela sims på och om man har tur starstable i ca 20min innan man blir förbannad)
Så jag kunde inte lägga upp schemat, men hoppas allt löste sig!
 
Måndag  - Jogga runt hela Jorvik med samling i Moorland(där ni lämnar hästarna)
ta på er joggingvänliga kläder och skor. 
Lucy Seabelle håller i detta. 
Klockan 17.30-18.30
 
Tisdag - Mini Spökkväll med Stella Moonbelle som ledare klockan 18-19 med samling i steves gård. :)
 
Onsdag - Idag blir det luffa runt överallt,ha på er lite annorlunda kläder. Hanna Silverforest kommer hålla i detta.
Klockan 18-19
Samlingen lär hanna ta upp med er :)
 
Torsdag -  Uteritt med samling i Moorland Emilia Moonpaw kommer att hållai den 16-17 :)
 
Fredag - Övernattning klockan 20-21 med Daisy Goldstar ni samlas i Steves gård. :)
 
 
Nu kanske folk undrar varför vissa medlemmar håller i dagarna osv..? och att ni också vill så är det endast för at
jag och april kommer göra om båda bloggarna (diamondbubbles.blogg.se & Dbcblogg.blogg.se)
från grunden. Nya headers ska komma in osv. :)
Därför har vi valt detta att kalla Power-week. Och det innebär att dem som kom med på mötet i söndags så visste dem ju om detta och vi kunde komma överäns om vem som ska ha vad osv. Och med power-week betyder också att det är aktiviteter VARJE dag denna vecka. :) Så som vi hade förr. 
Detta är inget permanent utan bara för denna vecka om detta visar godresultat kommer vi såklart göra om det någon annan gång. :)
 
Lördagens event kommer också vara speciellt jag och april håller på att klura ut vad det blir, men vinster kommer jag (jenny) att skänka ut vid olika tävlingar osv så att ni kommer ha chansen att vinna sc (100)
Evenet kommer vara med genomtänkt och bland dem bästa i DBC historia!
Tiderna och vad det blir  får ni reda på senare i veckan. :)
 
På söndag är det såklart möte som vanligt klockan 15. :)
Vi tog upp på mötet om 15 är för tidigt för möte och annars skulle vi tagit 17. Men majoriteten av dem som kom på mötet tyckte att 15 är en bra tid så vi fortsätter på samma spår ett tag till. (:
 
 
Mvh Jenny Snowhill & April Starwood. :)
 
 
 
 

Event nu idag!

 
Här kommer lite info om eventet jag ska ha nu idag! :)
 
För det första:
GÖR INTE BLÅA-STALL I ML ELLER FG!!
(Om du har gjort det blir du tyvärr diskad)

Tävlingen går nämnligen ut på att vi börjar i ML och alla får stå på en viss plats. Sedan kommer jag säga "KÖR!" och då tar man sig fram till anslagstavlan för att fixa stallet. Ni måste göra ALLA stallsysslor i ML och jag kommer stå och titta med stenkoll -> O.O <- Om någon fuskar (!!)
 
Sen när ni även pratat med Jenna (Är det hon som står i ML?) så ska ni rida till FG. De som åker transport blir diskade! ;P Sen så gör ni stallsysslor i FG och pratar med (vad-hon-nu-hette. Någonting på F-I-C-Y iaf xD) Sedan har du vunnit om du var först! :D
Sen kommer jag behöva en medhjälpare som har stenkoll -> O.O <- i FG oxå :)
Alice Starside hjälper mig! ;D
 
Välkommna!
16.00 sammlas vi vid ML-Stallet! ;)
 
Ska kolla upp om ni kan vinna en titel i klubben oxå ;)
 

//App!
 

DAGENS AKTIVITET

Dagens aktivitet blir försenad till 16.30 ist för 16.00!


KLOCKORNA SLÅR.

Hejhej! 
den 5 oktober är det bröllop för Jenny Snowhill & Lucy Westlake i kyrkan(slottet har fått äran att spela kyrka)
Vi har valt våra närmaste som V.I.P personer och har platserna längst fram i kyrkan. (INGA HÄSTAR I KYRKAN)
 
Klädlistan är rätt enkel och det ser ut som följande
 
Bestman - Svart
Präst - Svart med vit slips
Dam(Gäst)-Vitt+kjol
Män(Gäst)-Svart+byxor
Brudtärnor-Vitt och rosa
 
Vi har redan 3 brudtärnor,2bestmans så ni andra som skall komma på bröllopet som INTE är V.I.P gäster får välja mellen Dam&Män kläderna. :)
 
Uppställningen är rätt enkel, när ni anländer till bröllopet så hade det vart riktigt snällt om ni ställer era hästar mittemot varandra så att det bildar en gång där man kan gå igenom osv. :)
Vi kan visa sedan! :)
 
Klockan 17.45 ska alla samlas i kyrkan och Jen och lulu kommer att göra entré 
Klockan 18.00 börjar bröllopet och klockorna slår
Klockan 18.00-18.10 ska prästen säga några ord
Klockan 18.10-18.20 ska vi hålla våra tal
Klockan 18.20-18.30 ska vi vara gifta
Klockan 18.30-valfri tid så ska vi rida till cafe pinta och skära tårta osv.
 
Detta blir då bröllopet! 
Vi har planerat detta länge och nu kände vi för att dra igång!
 
Varmt välkomna!
 

Schema V.40

 Måndag - Ledigt
 
Tisdag - Ledigt 
 
Onsdag - Ridtur från GÅD (grinden) till fort pinta via steves stall. (: 
Förlåt för denna kanske mindre roliga aktivitet men jag har inte hunnit med något pga att jag vart upptagen måndag och tisdag och på onsdag klockan 18.30 måste jag iväg så denna aktivitet sker klockan 16 (:
 
Torsdag - Raketskjutning! Vi sammlas senare på kvällen och skjuter raketer och firar SS! Vi sammlas 20.30. Vart ni vill skjuta raketer bestämmer vi innan, men aktiviteten blir av 20.30! ;)
 
Fredag - Idé-torka, lite tips!? :)
 
Lördag - Planeras just nu. 
 
Söndag - Möte klockan 15 :)
 
Mvh,
Jen & App