LÅT TEXTerna

Här får ni låt texterna till dem låtarna vi SKA sjunga på lucia.:DD
 
 
RUDOLF MED RÖDA MULEN.

Rudolf med röda mulen.
Heter en helt vanlig ren
Som blivit kall om mulen
Därav kom hans röda sken

Rudolf fick alltid höra
Se han har sitt renljus på
Att han blev led av detta
Är en sak man kan förstå

Men en mörk julaftonskväll
Tomte far han sa:
Vill du inte Rudolf säg,
Med din mule lysa mig

Allt sen den dagen renen,
Tomtens egen släde drar
Rudolf med röda mulen
lyser väg för tomte far.

Men en mörk julaftons kväll
Tomte far han sa: Vill du inte Rudolf säg,
med din mule lysa väg?

Allt sen den dagen renen.
Tomtens egen släde drar
Rudolf med röda mulen.
Lyser väg för tomte far

Lyser väg för tomte Faaar

JAG SÅG MAMMA KYSSA TOMTEN.

Jag såg mamma kyssa tomten jag
Tänk om våran pappa kommit då?
Jag hade gömt mig i en vrå
För att titta lite på
Ett konstigt stort paket som någon av oss skulle få

Och då fick tomten mammas klapp och kyss
Sedan sa hon, "Åh, vad du är bra!''
Nej ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

Jag såg mamma kyssa tomten jag
Tänk om våran pappa kommit då?
Jag hade gömt mig i en vrå
För att titta lite på
Ett konstigt stort paket som någon av oss skulle få

Och då fick tomten mammas klapp och kyss
Sedan sa hon, "Åh, vad du är bra!''
Nej ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

Nej ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

 

SANKTA LUCIA.

Sankta Lucia, ljusklara hägring,

sprid i vår vinternatt glans av din fägring.
Drömmar med vingesus under oss sia,
tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.

Kom i din vita skrud, huld med din maning.
Skänk oss, du julens brud, julfröjders aning.
Drömmar med vingesus, under oss sia,
tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.

Trollsejd och mörkermakt ljust du betvingar,
signade lågors vakt skydd åt oss bringar.
Drömmar med vingesus, under oss sia,
tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.

Stjärnor som leda oss, vägen att finna,
bli dina klara bloss, fagra prästinna.
Drömmar med vingesus, under oss sia,
tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.

TÄND ETT LJUS.

dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom (x3)

Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

Tänd ett ljus för allt du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

dom dom dom.......

Jag såg en stjärna falla
det var inatt när alla sov
jag tror jag önskade
att du var nära

för en minut sen brann den
för en sekund sen försvann den
det var det bara jag som såg

på radion sjöng dom om fred på jorden
jag ville tro dom slitna orden

dom dom dom.....

Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna
det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

Tänd ett ljus för allt du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

dom dom dom....

Jag fick ett kort från Windhem
jag visste inte var det låg
jag såg på kartan
du är på andra sidan jorden

men det är samma himmel
det är samma hav och stjärnan som jag såg

föll för alltid som vi drömmer
föll för att vi aldrig glömmer

dom dom dom...

tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

Tänd ett ljus för allt du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

dom dom dom...

God jul och gott nytt år

lova var rädd om dig själv
en hälsning du får

tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

tänd ett ljus för allt du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

åååh tänd ett ljus för jordens barn
tänd ett ljus för jordens barn




Tyvärr laggade internet så jag kom inte in till dagens luciaträning, hoppas att det är okej :(

2012-12-08 » 17:49:27

Kunde jag va pepparkaksgubbe ? 8]

2012-12-09 » 15:03:41



      Namn:
              Kom ihåg mig?

      E-postadress: (Valfritt)
      
      Blogg/Hemsida:
      
      Kommentar:
      
      
Trackback