Schema förändringar och massa annat.

Hej,som ni vet skrev jag ju av mina åsikter i ett tidigare inlägg och detta svar fick jag av CC
 
Det är inte konstigt att folk blir arga när ledarna inte dyker upp till aktiviteter. Visst, det är bara ett spel. Men så har det kommit upp ett schema. Och så har man mixtrat med RL för att få tid att komma på aktiviteten. Kanske sagt nej till en kompis eller till sin familj. Och sedan kommer ingen annan på aktiviteten och man har slösat tid. Tid som man hade kunnat spendera på en kompis eller sin familj. Istället sitter man vid ETT SPEL. Till ingen nytta alls. 

Poängen är (om någon missade den) att även om det bara är ett spel så går det ut över RL med. 

Jag tycker att det är hög tid att du fattar ett eller flera beslut angående just alla de sakerna som du tagit upp i detta blogginlägg. Vad förväntar du dig av de andra ledarna? Vad förväntar du dig av oss medlemmar? Vad ska vi förvänta oss av dig? 

Begränsa ditt och andras ansvar. 

Det är lättare för oss medlemmar att fatta ett beslut när du först gjort dina val. 

Vänliga hälsningar 
CC
 
Och då tänkte jag ta och svara på CC frågor och samt göra om schemat från botten. 
 
 
Vad jag förväntar mig av andra ledarna ? - Hjälpsamhet så jag slipper bli den enda som håller koll på alla i klubben,hålla aktiviteter,event möten osv. Det är därför dem är ledare annars ser jag ingen nytta i det om jag inte får hjälp.
 
Vad förväntar du dig av oss medlemmar? - Att ni har kul men är förstående om aktiviter (planer osv) kanske inte blir av, jag har sagt flera gånger att om vi ledare inte dyker upp så får ni hålla den själva men det blir aldrig av ist får vi hat mot oss. Det känns lite såhär.. är detta tacken för det vi gör för er men så fort vi inte kommer så får vi hat men om medlemmar inte kommer så är det lixom - förlåt att jag inte kom - inga sura miner längre, men så är det inte för oss. 
 
Vad ska vi förvänta oss av dig ? - Den fråga är lite svår och svara på, jag är ingen person man kan lova allt jag säger just pga in real life. Jag har så mycket nu när jag har fått ta del av att hjälpa mamma oh pappa med min farmor begravning, sista året i grundskola & försöka ta moppe kort. Dem timmarna jag lägger ner här har jag egentligen inte tid för. Så om jag inte dyker upp på vissa aktiviteter sålär ni ju kunna möta mig på halvvägs. 
Jag kommer INTE dyka upp på alla aktiviter fram till sommarlovet igen & därför kommer jag ta bland dem svåraste besluten ang klubben. 
 
 
____________________________________________________________________________________________
 
Jag har ett tag och tänka innan jag bestämmer mig,jag är varken ork eller lust att driva en klubb där tacksamheten är låg. 
 
Jag funderar på att hoppa på tåget med att ha klubbmöten en gång i månaden och ha event lite då och då. 
Det känns som den enklaste lösningen för alla. 
Eller så stänger vi ner klubben helt, eller ja kanske inte raderar den men låter den stå. Bara umgås som vänner inget mer.
 
Då ingen verkar ha tid!?
 
 
Jag kanske låter som en otacksam person jag med just nu eller någon som bara tänker på sig själv.
Men jag känner ingen ork för att ens försöka ge er något när det enda vi får tillbaka är hat.
 
 
Min beslut om vad som händer med klubben kommer tas upp på klubbmötet.
 
Kram Jenny.
 



Jag tycker verkligen inte att det gör något att du inte kommer ibland. Jag menar, finns det någon i klubben som kommer på varje aktivitet? Nej, det gör det inte. Och jag vet att många i klubben är väldigt tacksamma! Vi kanske ändrar på lite saker irl då och då för att kunna komma på en aktivitet. Men du är ju klubbens ägare, och måste skjuta undan ännu mer irl för att det ska funka. Du ska hålla koll på medlemmarna, aktiviteter, event, möten osv... Jag (och många fler) tycker att du är jätte duktig Jen! Vi är väldigt tacksamma för att du har fixat ett ställe där man kan vara sig själv, där man får säga vad man tycker, där man alltid har något att göra, och där man kan vara en Diamant Bubbla. Tack för det!

MVH Jorre! c:

2012-08-28 » 15:07:18

Jättebra, Jen! (:

Men jag skulle också vilja poängtera att ägare och ledare inte har samma roll som en vanlig medlem. Det finns mycket större förväntningar på ägare och ledare än på vanliga medlemmar. Men du kan själv välja precis hur mycket eller lite ansvar du vill ha, och jag tycker absolut att det låter som en jättebra idé att ha möten och events lite mer sällan.

2012-08-28 » 19:43:12



      Namn:
              Kom ihåg mig?

      E-postadress: (Valfritt)
      
      Blogg/Hemsida:
      
      Kommentar:
      
      
Trackback