~ Vecka 13. FashionWeek ~

Denna veckan kommer vi att ha fashion week i DBC! Eftersom de pågår en stor fashion week på Jorvik, så ska väl vi hoppa på den senaste trenden? :D

En snabbförklaring hur en fashion week är, så är de helt enkelt de senaste modet! Vi kommer testa era modekunskaper i bland annat frågesport, samarbetsövningar och individuella uppdrag! Ska bli riktigt spännande de här, och hoppas ni ser fram emot de precis som vi gör! Och, denna veckan kommer vi även att se film! Och vilken film är inte perfekt om inte Sex and the city!? Mer information om filmen på lördag! :D
 
För er som kanske inte tänkt på de så är Alice Silverberg min hjälpreda och hjälper med event och alternativ klubbmöten om Jensan ej är på plats utan är och dricker frappe istället. (;)) Alice håller nu för tiden 1/2 event i veckan.
 
Och även Sara Highyard har frivilligt blivit en hjälpreda. Henne kan du maila om du har någon övrig fråga, vill prata med någon och hon kommer även hålla lite event i framtiden som de är tänkt!
 
 
 
♣ Aktivitet ♣
♣ Tid ~ 19.10.
Information:  Varför inte utnyttja scenen som finns uppe? :D
Idag kommer vi att arrangera en liten tävling, NI ska ta fram en outfit som NI önskar DBC skulle haft som klubboutfit. Vi kommer inte byta outfit, men de var ett bra tema på tävlingen.

Ni kommer alltså få ta fram en varsin outfit i vilken färg som helst ett måste är ni MÅSTE ha vitt i outfiten, och vita byxor är ett måste. Därefter får ni välja hur ni vill, enbart vill ryttaren. Därefter kommer ni en och en få gå på catwalk och visa upp de ni kommit fram till. Ni kommer även få frågan - Hur tänkte du? - och vill gärna ha bra svar. Försök vara så seriösa som möjligt!
 
♣ Aktivitet ♣
♣ Tid ~ 19.20.
Information: Idag kommer vi arrangera en frågesport. Jag kommer ta med mig en helsvart oufit och därefter kommer jag visa 2st plagg, och ni ska berätta för mig vilket plagg som är nyast i Jorvik. Kommer ta huvudbonader för sig, jackor för sig osv osv. De gäller att vara snabb, rätt svar ger 1 poäng, fel svar ger minus ett poäng. När ni vet svaret är de bara skrika ut de, första som har rätt får poäng!
 
♣ Aktivitet ♣
♣ Tid ~ 18.45.
♣ Samling ~ Okänt.
Information: Idag kommer ni att få samarbeta, därför MÅSTE ni komma i tid, kommer ni sent kan ni ej delta.
Ni kommer bli indelade i par, 2 och 2. Och därefter kommer ni få 15min på er att ta fram en outfit efter ett tema som jag kommer säga på plats. Ni ska bestämma vem av er som ska vara modell och vem av er som ska förklara vad de är för typ av outfit och varför ni valde den! Bäst outfit och förklaring vinner.
Angående platsen, om jorvik cirty fashion week är öppen fortfarande kommer vi vara där, annars slottet!
 
 
♣ Aktivitet ♣
♣ Tid ~ 20.30.
♣ Samling ~ Klubbhuset.
Information: Nu ska vi äntligen se film igen!
Samma regler gäller som innan, vi kommer att skypa under filmen. De är inget tvång att delta men du är mer än välkommen.
Jen skapar samtalet under kvällensgång. Om du skypar via telefonen/ipad/dator och ser film från en annan teknisk apparatt är de viktigt att du har hörlurar från den prylen där ljudet till filmen kommer ifrån. För att slippa rundgång. Ska du prassla? för de isåfall innan filmen, eller med stängd mic. Jag kommer slänga ut allt onödigt ljud, så som om du har radio, tv eller annat igång i bakgrunden kanske ett par föräldrar som inte kan vara tyst. Kommer jag att slänga ut den personen, du kan joina igen men ta de som en varning och stäng av micen ifall de är för mycket ljud i bakgrunden som du ej kan reglera.
Vi kommer att se filmen SEX AND THE CITY.


INGET ÄNNU.

♣ Aktivitet ♣
♣ Tid ~ 16.00.
Information: Dags för möte, ni vet vad som gäller!
 



Hej Jen!
Jag kikade in på din Instagram förut och klickade på länken som ledde hit för att se hur det går med DBC. Jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag är en av de allra äldsta DBC:arna. Jag var tom med i klubben som du och Isabella Riverlee ägde innan DBC. Jag har sådana starka minnen av DBC även om det är så himla länge sen jag lämnade klubben. Jag minns när RF (tror klubben kallades så) upplöstes och vi hade allsång i slottet. Sen skapade du DBC och bjöd in mig. Jag minns när vi hade "krig" på åkern bakom Steve's gård och när vi körde Kurragömma i SGB mitt i natten. Jag minns Brooke, Maria, Alice och många mer. DBC var och är en sådan otrolig klubb och det gör mig glad att se att det fortfarande, efter snart tre år, är en fungerande klubb! Jag är stolt över att ha varit en del av DBC och sett klubben växa. Lycka till i framtiden Jenny, du är anledningen till klubbens framgång! :D

Svar: Åh hej! Klart jag minns dig Joline. Vad roligt att du hör av dig, och dina värmande ord. De är helt obeskrivligt hur glad jag blir i hjärtat! Försöker verkligen få DBC att fortfarande hålla ihop. :') Så dina ord värmer, och att de är just du som säger dom!
diamondbubbles.blogg.se

2015-03-29 » 20:26:25



      Namn:
              Kom ihåg mig?

      E-postadress: (Valfritt)
      
      Blogg/Hemsida:
      
      Kommentar:
      
      
Trackback