makten.

Hej tänkte skriva av mina åsikter lite smått nu. Jag har många gånger under dessa snart 3 månaderna med dbc, att jag har den stora makten och har ansvaret och ska ta det moget.
Och med det så har folk i både klubben och utanför reagerat på mitt beteende att jag ser inte allt med blodigt allvar, jag gillar och jävlas med folk på skojj och hoppas alla förstår ordet ironi. Det är nämligen så att jag ser inte sso som kul för fem öre om jag inte får skämta och visa vem jag är,jag kan klara mig utan civilisationen bara leva på uppdrag men dem finns ju inte alltid. Jag har satt mig till ro och byggt mig ett hem (dbc) då anser jag att jag bör väl få betee mig hur jag vill i min egna klubb sålänge jag inte bryter mot dem reglerna jag satt (hoppas den meningen inte missförstogs av någon) Med tanke på att jag lägger ner 7dar i veckan på att faktiskt försöka komma på aktiviteter & denna blogg + allt annat klubben förekommer med på dag tid. Med min ironi har jag ingen som helst mening att göra folk ledsna, men att sedan gå på att jag är en dålig ledare (kanske jag är) eller detta med att jag har makten, för där har jag så mycket att komma med, så mycket jag måste offra mig för jag m.å.s.t.e komma på aktiviteterna varje dag det behöver ju inte ni medlemmar erat enda måste är event & möten som vissa inte kommer på. Jag har sagt flera gånger jag är jag och jag ändrar mig inte passar inte det har ni inget i klubben att göra,gillar ni inte min personlighet försök inte ändra den genom och säga hur jag ska göra, jag klarar mig bra själv det är bara lämna klubben om ni inte tycker om det jag gör. Jag gör detta för er och kan stänga ner klubben när jag vill men jag vill ju inte det, för att ni finns där. Jag ängrar många timmar framför datorn..timmar som jag egentligen inte har, för att ni ska bli glada. Alla borde veta i detta lag hur min personlighet är så det skall inte finnas några överraskning utan antingen leva vidare eller inte. Jag ser VERKLIGEN inte starstable online som ett blodigt allvar eller som en av det viktigaste sakerna i ens liv. Sso ser jag som ett vanligt online spel inget mer än så, jag är glad att jag har träffat dem jag träffat och nya vänner är alltid kul. Men ''detta'' med att alla klubbar har gått överstyr stämmer den skall vara bäst,störst osv för att folk vill gå med och en sådan står press sätts på dem som skapat klubben.Jag skapade min klubb för att endast ha kul men nu att behöva lägga ner så mycket tid,energi på ett spel klarar jag inte längre av. Jag tog in brooke & esther för att underlätta i klubben och vill att det skall funka,annars är jag ledsen och behöva lämna game over. För jag på riktigt klarar inte av när så mycket press sätts på mig, och folk kommer/har/säger att jag har tagit ett för stort ansvar.. vadå ansvar? jag ville ju ha detta för skojjs skull inte för ett heltids jobb. 
Att klubben växte och fortfarande växer är väl ett bra tecken men jag vill inte ha den där pressen som jag har fått. 
Det enda ansvaret jag tog emot var att ha kul. Mer ansvar än så tänker jag inte heller få eller hålla i. 
Detta var lite av dem dagliga sakerna jag får tänka på varje dag i sso och dem kommer inte sluta för att jag skriver detta. 
Men jag ville bara få er att tänka er in i min sitts en tjej som börjat nian sista året i grundskola ska behöva ha ansvar för en klubb på ca 50pers som har fritt och dyka upp på event osv .. medans om jag glömmer bort något drabblare in tjat,hat,arga osv kommentarer mot mig om jag missade det. Det har det var många gånger och det har jag tagit upp en gång.. för sista gången från mig DET ÄR ETT SPEL.
 
Har nu sagt att jag ursäktar om jag inte dyker upp på aktiviteter och hoppas brook e & esther i så fall håller aktiviterna det är en av skällen dem har fått en klubbledar titel. 
Men jag har ett liv utan för datorn som väntar på mig. 
 
Hoppas ni förstår
 
Kram Jenny.



Det är inte konstigt att folk blir arga när ledarna inte dyker upp till aktiviteter. Visst, det är bara ett spel. Men så har det kommit upp ett schema. Och så har man mixtrat med RL för att få tid att komma på aktiviteten. Kanske sagt nej till en kompis eller till sin familj. Och sedan kommer ingen annan på aktiviteten och man har slösat tid. Tid som man hade kunnat spendera på en kompis eller sin familj. Istället sitter man vid ETT SPEL. Till ingen nytta alls.

Poängen är (om någon missade den) att även om det bara är ett spel så går det ut över RL med.

Jag tycker att det är hög tid att du fattar ett eller flera beslut angående just alla de sakerna som du tagit upp i detta blogginlägg. Vad förväntar du dig av de andra ledarna? Vad förväntar du dig av oss medlemmar? Vad ska vi förvänta oss av dig?

Begränsa ditt och andras ansvar.

Det är lättare för oss medlemmar att fatta ett beslut när du först gjort dina val.

Vänliga hälsningar
CC

Svar: Men vi ledare blir ju inte arga och hoppar på er medlemmar om ni inte tycker upp,dem vet att aktiviteter inte är obligatoriskt så dem behöver inte komma men vi ledare måste komma på allt som står på schemat.Men vi har väl också ett liv utanför datorn precis som ni andra,vi har ju fått göra schemat efter vilka tider som passar er, dem kanske inte passar oss alls men vi gör det ju för er samma sak när vi väljer schemat det är ni som bestämmer tider osv.
diamondbubbles.blogg.se

2012-08-28 » 11:07:31

Ni har själva valt att ta roller som ledare/ägare. Det är ni som bestämmer och har ansvar för schemat, därför är det en mycket dålig idé att utgå helt och hållet från tider som passar medlemmarna. Bestäm istället tider som passar er ledare, kanske ge medlemmarna några alternativ att rösta på, så att aktiviteterna åtmistone blir av. Nu kommer du säga "men om inte ledarna kommer kan ni hålla i aktiviteten själva". Det är bara det att det är väldigt svårt att hålla i en dressyrtävling när man är två personer, för att nämna ett exempel. När jag skre brev till dig IG så var jag väldigt besviken när ingen dök upp, eftersom jag hade offrat en del IRL för att kunna/hinna vara med på aktiviteten. Redan då föreslog jag att ni skulle göra förändringar i planeringen, antingen att planera bättre tider eller att ha aktiviteter mer sällan och därav minska kravet på närvaro hos medlemmarna.

Sedan vill jag ännu en gång påpeka att ni själva har valt att ha roller som ledare/ägare. Det skiljer sig avsevärt mot att vara medlem - framförallt ansvarsmässigt!

Vänlig hälsningar
CC

2012-08-31 » 20:41:28



      Namn:
              Kom ihåg mig?

      E-postadress: (Valfritt)
      
      Blogg/Hemsida:
      
      Kommentar:
      
      
Trackback